Acasă Medici Cum putem evita problemele digestive de Sărbători. Ce spune medicul gastroenterolog

Cum putem evita problemele digestive de Sărbători. Ce spune medicul gastroenterolog

125
0

În perioada Sărbătorilor, se înregistrează cel mai mare număr de afecţiuni digestive din tot anul, atât în serviciul de urgenţă, cât şi în ambulatoriul unităţilor medicale. Sărbătorile sunt perioada cea mai bogată din punctul de vedere al cantității de mâncare pe care o consumăm.

Foarte multe persoane ajung la spital, în perioada sărbătorilor, din cauza consumului excesiv de mâncare tradițională. Consumată în exces, aceasta poate declanșa afecțiuni digestive cu consecințe grave sau le poate agrava pe cele deja existente.
Medicul Vasile Mălăiuș de la SJU Târgu-Jiu spune că, din experiența anilor trecuți, în perioada de după Crăciun la spital ajung pacienții care au făcut exces de mâncare și băutură.

„După sărbători ne confruntăm cu un număr mare de cazuri de colici abdominale, colici biliare, pancreatite acute sau acutizarea unor afecțiuni precum ulcer, gastrite, hemoragii digestive și așa mai departe. Ținând cont de faptul că în această perioadă sunt foarte multe abuzuri alimentare, se recomandă moderația, care este cea mai buna metodă prin care putem evita o situație nedorită cauzată de consumul excesiv de alcool și mâncare. Le recomandăm gorjenilor să aibă o alimentație echilibrată, să evite consumul de alimente foarte grase, să evite, de asemenea, azbuzul de băuturi alcoolice, și să facă mișcare în aer liber cât se poate de mult pentru a evita sedentarismul”, a spus medicul Vasile Mălăiuș.

Consumul excesiv de alcool, spune medicul, poate agrava afecțiuni existente și de aceea nu este bine să exagerăm. Poate ajuta alternarea băuturilor alcoolice cu cele non-alcoolice, mâncatul înainte de a consuma băuturi alcoolice, băutul apei alternat cu consumul de alcool etc.

De asemenea, medicul mai spune că una dintre metodele prin care ne putem asigura că nu consumăm prea multă mâncare, este să nu mâncăm mai mult de o porție din fiecare fel și să consumăm fructe între mese. Alte gustări sănătoase pe care le putem consuma sunt: legumele crude, nucile, alunele.

Așadar, medicul Vasile Mălăiuș ne sfătuiește să consumăm mâncarea de sărbători în cantități moderate. Astfel, este important să bem suficientă apă, să facem puțină mișcare după masă și să ne odihnim corespunzător. Sărbătorile înseamnă reunine, prietenie, voie bună, nu mâncare sau alcool.

Articolul precedentZeci de percheziţii într-un dosar de corupţie şi fals, cu certificate de vaccinare
Articolul următorŞi-au falsificat certificate COVID, cu ajutorul unui program de calculator

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here